En vecka i Rogenområdet - tips?

Hej, om ett par dagar åker jag upp för att vandra, fiska och bo i tält - ensam, i Rogenområdet. Det är första gången jag är där och jag tänkte ställa bilen vid Käringsjön öster om Rogen. Var bör jag ta vägen sen? :)

Klurar på om jag ska gå i nordvästlig rikning, fiska i vattnen längs väster om mig och kanske ta en tur upp på Handskinnvålen öster om mig. Blir väl borta någon vecka tänkte jag. Någon som kan bidra med något litet tips på vandringsled eller fiskevatten?

Oerhört tacksam för ev. hjälp!

Har förresten läst lite om Aborrvikarna och Vingarna (dessa ligger istället söder om Käringsjön där jag tänkt parkera bilen) och dessa verkar vara bra fiskasjöar. Grejen är väl den att jag vill se, och vandra på, fjäll också...så vet inte om dessa sjöar är optimala?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips