En vecka i Indien utan planer, vad kan man göra?

Det verkar som att jag kommer tillbringa någon vecka i New Delhi i Indien ganska snart.

För att få ut lite mer av turen så har jag tänkt att försöka få en vecka ledigt där som jag kan disponera fritt, gärna till någon form av friluftsliv.

Har någon varit i närheten och kan ge några tips?
Det får gärna involvera tältnätter och vackra vyer.

Jag tycker det är helt okej att ta en resdag för att komma fram till något bra område.
 
Dharamsala kan jag rekommendera varmt. Riktigt härligt ställe men kanske lite väl långt från delhi om du bara har en vecka.

från d-sala finns det möjligheter för vandring i bergstrakter
 
Ja, från Dharamsala (eller närmare bestämt McLeodganj, även kallat "Övre Dharamsala", som ligger en knapp mil upp i bergen) finns fin vandring. Det är i McLeodganj som Dalai Lama håller till.

Manali har jag inte varit i, men det lär ha ännu större utbud och vara mer utvecklat för just vandring.

Båda ligger i delstaten Himachal Pradesh. Dharamsala kan man nå med nattåg + 4 timmars buss (om jag minns rätt). Manali når man med buss som tar en heldag (eller nattbuss), om jag minns rätt...

Du hittar säkert en hel del info om hur man tar sig dit (och om vandringsmöjligheterna) om du googlar dessa två ställen.
 
Tackar för tipsen!

Jag åkte iväg i början på november men under den här resan så försvann tyvärr min semestervecka på grund av jobb lite mer när jag var där.

Det är något jag får titta upp nästa gång jag kommer dit!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.