en go dag

En dag med små överraskningar som gjorde att det blev en stor dag.

Gick upp vid 05:15 började göra mackor o choklad för en dag vid hemliga sjön,sagt o gjort.

Kommer fram till parkeringen vid 06:00 riggar på mej ryggan o tar spöet i näven o börjar gå dom 4 km till sjön tar en 35 min för mej.

Väl framme ser jag att det är mycket liv på vattnet (sländor o annat)

Tar på mej vadarna riggar spöet o går till min favvoplats efter 3 tim nöttande utan nåt o massa flugbyten utan nåt sätter jag på en flicksländenymf förtyngd o då börjar det hända saker första fisken innebär personbästa på aborre på fluga 9hg väger den återutsatt givetvis nästa borre väger 5hg o sen lugnar det ner sej.

vadar då ut på en ö som e fint o stå på o börjar med samma fluga efter en halvtimme ser jag en virvel efter flugan O PANG säjer det linan rusar ja gör mothugg o backingen visar sej sen TOMT snyft öringen stack men det positiva med det var ju rusningen,nackdelen den tog min enda flickslända.

tar det litta lugnt efter det o sätter på dom största o fulaste flugorna jag har men inget händer efter 8 timmars fiskande ger jag upp fisket har vart bra även fast jag bara fått borre o tappat öringen.

på vägen hem knakar det, jag vänder mej om där står en älgko litta rädd blir jag men den vänder sej om o sticker puuh tänker jag tur den ej hade kalv men då ser jag den ett par 100 meter längre fram o den har 2 kalvar med sej puuh traskar den lilla biten som e kvar o åker te morsan o farsan o käkar middag.

Avslutar dagen med o raka av mej allt hår på huvvet nöjd e jag ändå

MVH Kamen/LOOP32

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.