Dumpa stenar från Skierfe!

Surfade runt efter lite information och fann en sida där man glädligen beskriver hur man dumpade stenar från Skierfe!
Jag har själv inte gått där, om inte för säkerheten, borde detta vara höjden av dumhet.
Ändå dummare är det att skylta om "bravaderna" på en sida.
Suck....

"”Denna bilden är från Skierfe, en topp på (inte helt säker) 7 - 800 meter där vi roade oss med att dumpa stenar (På bilden Pär... ) som lät som bomber när de de slog ner i marken. Sååååå jäkla mäktigt asså... ett måste att testa säger jag bara... Dessutom var det skönt att bestiga topparna o luncha däruppe då myggen blåste iväg...”


http://biphome.spray.se/accept/jerry/sarek.htm

/Hasse
 

avslutad210712

Gäst
Måste nog säga att jag håller med dig. Helt idiotiskt
 
Förklaring från Flash Rocking Jerry

Jag var nog själv lite dum att direkt lägga ut länk till hans sida utan att kontaktat honom först.
Nåväl, han svarade på följande vis om händelsen och sidan:

"Hej Sören!

Klart att du skall bli förbannad. Det var längesedan detta och inte speciellt smart så klart.
Hemsidan är 5 år gammal och i ärlighetens namn kommer jag inte ens ihåg att den existerar.
Det är nog 7 år sedan (97) tror jag vi var där uppe, ett härligt ställe att vara på!!!
Vi åt lunch däruppe och av någon anledning kastade Pär tror jag det var ned en sten... Kanske för att höra hur det låter jag kommer inte ihåg men kan tänka mig det. Så klart att det var dumt gjort men väldigt längesedan och inget att skryta med så klart. Skall se till att ändra det. Fast du hade ju kunnat fråga innan du lade ut det på forumet för jag håller med dig att det är ngt att skämmas över. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att någonting var dumt gjort.

Hoppas du blir nöjd med svaret,

Mvh, Jerry!"

Således en gammal sida. Men texten och bilden är en skymf mot allt sunt friluftsliv, därav min ilska.
Nåja, saken är överstökad för min del.

Förresten, Sören? Suck....

Eder sura gubbe Hasse
 
I am the KING of the hill, no need to say anything else... hehe

Och en kille i vitsprickiga kamobyxor som säger detta.

Det säger väl allt. Sicka fjortisar.

Men som föregående skribent så växer ju även fjortisar upp.

En lite mindre livsfarlig (förutsatt att någon inte blir förbannad för att man stör friden :)) sak att göra som kanske kan rekomenderas är att skrika ut och höra hur det ekar. Det kan vara riktigt magiskt.
 
Vi har nog alla gjort våra dumheter med eller utan kamobrallor och Jerrys förklaring visar att han lärt sig något på vägen.
Jag har passerat rasbranten under Skierfe och de naturliga stenrasen räcker för mig ;-)
På Kaipak har man satt upp en skylt att det är förbjudet att kasta sten
http://www.algonet.se/~r_jatko/darfal/ > 2 juli > bilden andra raden längst till höger. Jag har lagt ner kontot men flashfilen är kvar.
Att länka till någons sida är inte förbjudet så länge man inte länkar in det i en ram, då börjar man ligga på gränsen. Däremot är det viktigt att tänka på vad man skriver och vilka bilder man lägger ut på sin hemsa :) //RJ
 
walk_alone; sa:
Vi har nog alla gjort våra dumheter med eller utan kamobrallor och Jerrys förklaring visar att han lärt sig något på vägen.

Att länka till någons sida är inte förbjudet så länge man inte länkar in det i en ram, då börjar man ligga på gränsen. //RJ

Jo, i tonåren var jag väl känd för mina oproportionellt stora brasor...

Jag och Jerry hade en liten diskussion, en sympatisk kille trots allt!
Sedan har själv fått göra lite avbön för att ha hängt honom bara så där, ilskan tog tyvärr över förnuftet.

Hasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.