Daypack från Klättermusen?

i97_bed@i.kth.se (David)

Gäst
Jag funderar på att köpa en Klättermusen Gugner http://www.klattermusen.se/produkter/musmuff.html med alpin/skid-paketet - någon som har erfarenhet av denna eller andra Klättermusprodukter? Hur bra funkar egentligen camelback när det är -15 eller kallare?

Kan tillägga att jag primärt tänkte använde den som "day-pack", dvs med plats för sond och ev snöskor (jag ska köpa ett snowboard-set till den också eftersom jag omväxlande åker bräda och skidor) samt minimalt med extrakläder.

Finns det några alternativ till denna säck som matchar dessa krav:
a. Skidfäste
b. Snowboardfäste
c. Camelback
d. plats för sond, snöskor, spade och lite till.

/David

(Jag postade detta för en vecka sedan men det verkar inte ha kommit fram förra gången)

Gugner funkar bra

Jag har haft en Gugner 50 l sedan drygt ett år och den fungerar utmärkt. Mest har jag använt den vid skridskoåkning, men några dagsturer på skidor och barmark har jag också hunnit med.
Enda som jag har synpunkt på är att den är lite liten i bärsystemet. Jag är 192 cm och då är den på gränsen. Men sambon är kortare och för henne passar den utmätkt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips