cykeldator ATECH

Nej...

Jag hade en cykeldator. Efter att ha kommit till jobbet genomsvettig efter att ha försökt pressa snittfarten från 26,9 till 27,1 km/h kastade jag bort den! Nu cyklar jag lugnt och harmoniskt till jobbet och ingen cyklar ändå om mig...

Ja, jag retas :)
 
Ta loss den lilla pluppen från ekern och "gnugga" den mot sändaren. Se om det ger något utslag på mottagaren. Det kan ju vara så att pluppen är för långt ifrån sändaren när den kommer förbi varje varv.
Det kan också vara så att sändaren är för långt ifrån mottagaren. Högst 60 cm har jag för mig att det står i bruksen.

Men kolla först att det ger något som hellst utslag när du för pluppen framför sändaren. Sändaren måste också ha rätt sida mot pluppen, tror att det är en pil på den.
 
Admin - tag bort pga dubblering!

Just den där cykeldatorn krånglar lätt. Samma dator utan varumärke slumpades ut för 70:- på Lidl. Min har krånglat hela tiden. Flera av de utlovade funktionerna har aldrig fungerat. Hastighets- och trippmätaren uppför sig korrekt vid enstaka tillfällen men visar vanligtvis orimliga siffror.
 
Senast ändrad:
Krångeldator

Just den där datorn är en riktig krångeldator. Slumpades bort hos Lidl för 70:- utan firmamärke. Mitt exemplar har aldrig visat de utlovade temperatur- belysnings- och klockfunktionerna. Hastighets- och trippmätningen ger sällan riktiga siffror utan presenterar mest komplett orimliga uppgifter. Jag cyklar knappast i 60 km/tim, när jag i sakta mak trampar till affären och handlar.
 
krångeldatorn bättrade sig

I sanningens namn bör tilläggas att min Atechcykeldator påtagligt bättrat sig. Efter något år började den fungera alldeles utmärkt och gör så fortfarande. Förmodligen förelåg någon typ av glappkontakt för något av de båda batterierna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.