Cykeldator med bra komihåg

Funderar på att köpa mig en trådlös cykeldator. Jag jagar inget lågt pris (inte högt heller iofs) och den enda funktion som jag egentligen är intresserad av är akumulerad sträcka under en period, sträcka under ett cykelpass och visst kan snitthastigheter vara av intresse men för mig sekundärt. Vad jag däremot skulle vilja slippa är överaskningen att akumulerad sträcka försvinner i tid och otid och jag får börja om. En cykeldator som skriver i ett icke batteriberoende minne skulle vara ett klart +.

Något tips?
 
Lite över målet

Hmmm. Jo för rätt köpkrets är det säkert OK, både roligt och nyttigt, men för min del är det nog så att billigaste snikcykeldator från classe eller biltema, typ, skulle vara nog, OM inte uttrycket 'du får vad du betalar för' gällde.
Jag har avverkat några cykeldatorer av medelkvalitet under åren och eftersom jag bara cyklar för att det är kul att komma ut och skönt att få röra på sig mao knappt kan räknas som motionscyklist så är är inte ens hastighet något som jag bryr mig speciellt mycket om. Däremot är det rätt kul att få koll på hur långt man kom på en semester eller säg en sommar eller så, men säg den cykeldator för någon, några hundringar som inte ballar ur eller knappcellen går på semester innan min är slut....

Steget till pulsklocka (har visserligen en suunto som jag använder som klocka fast det följde visst med ett bälte också :) eller GPS känns därmed lite overkill.

Jag kan tänka mig att betala lite mer för att få nåt som inte smäck, men inom rimliga gränser
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.