Cykel-leder i norra Sverige: Rallarvägen

Tycker att det vore intressant om vi kunde dela med oss lite av erfarenheter av fina leder i norra delen av Sverige (för att begränsa oss geografiskt, säg Sundsvall och norrut). Bor själv i Luleå, och är klart intresserad av att få lite tips inför kommande säsong (och det lilla som är kvar av pågående..). Har själv begränsad erfarenhet, men kan lämna ett kassaskåpssäkert tips till fin cykling: Rallarvägen. Har cyklat sträckan Vassijaure - Rombaksbottn. Naturen gjorde mig häpen, och skiftningarna i klimat och omgivningar är fantastiska. Dessutom riktigt fin cykling. Kör själv helt odämpat, och det var endast sista 4-5 km som var stökiga.

Så, dela med er av er kunskap. Har länge saknat ett forum som avhandlar just detta.

Erik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hur lång tid?

Hej Erik!
Var nyfiken på hur du lade upp din Rallarvägen-tur. Körde du hela sträckan i ett svep eller delade du upp den i etapper?

-Petra

TV

Det gick ju faktisk en dokumentär om rallarleden.
Det var några som cyklade den och så berättade de lite om olika ställen och så. Det verkar som om man nästan kan ta sig runt med citybike. Det var ju ganska sjysst väg.
Thomas.

Norrbotten

Hej du jag tycker precis som dig att vi kan väl dela med oss av tips om leder stigar baner platser i norra sverige.Ta å kolla http://www.mob.fan-page.com senare i år så ska vi se om jag inte fått dit lite tips å länkar till roliga cykelställen till dess ha D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips