Canon Digital IXUS V2

Aquapac fodral till Canon IXUS V

KasseLasse; sa:
Låter ju bra. Men hur stort och klumpigt är det?
Jag har inte sett några yttre mått på det.
Och hur robust är det? Kan man ha det som skyddsskal,
och inte bara som dykskal?
Mycket tacksam för svar / Lasse

Jag har ett vattentätt Aquapac fodral från Aqua Life http://www.aqua-life.se till min Canon IXUS V. Kostar 210 SEK (mars 2002) om jag minns rätt. Ska palla för ett vattendjup på 5 m. Kameran flyter i fodralet. Bilderna (ovan vatten) blir klart sämre då man fotograferar genom fodralet än utan. Tror att plasten framför objektivet i Canon dykhuset är klarare än plasten i Aquapac. Canon dykhuset på föregående inlägg kostar ca 10 gånger mer än min Aquapac. Jag provade Canon dykhuset på Vildmarksmässan i Sollentuna i våras och tog en bild med min Canon IXUS som vanligt och en bild med Canon dykhuset och visst är det skillnad , men något annat hade jag inte förväntat mig heller.
Eftersom jag "bara" har en digitalkamera kan jag inte fotografera min Aquapac tillsammans med min Canon IXUS V, så jag tog fram två filmaskar för att ge en storleksjämförelse. Jag använder min Aquapac som skyddsfodral till min Canon IXUS V vid paddling, ryms i fickan på flytvästen. Har även använt den vid några bad när jag var på seglingssemester i Medelhavet för en månad sedan. På min hemsida http://home.swipnet.se/brune sedan Segling finns några bilder tagna genom min Aquapac, fler bilder kommer när jag får tid (sämre väder).

aquapac_kamera_gif.gif

Per Brune / nöjd Aquapac kund

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips