Butiken vid Kebnekaise

Har läst att det ska finnas en butik som säljer livsmedel i fjällstugestationen vid Kebnekaise. Har den öppet året om? Hur stor är den och vilka typer av livsmedel går att köpa där (finns tex basvaror som bröd, pasta, ris, mjölk etc)?
 

avslutad210712

Gäst
Har läst att det ska finnas en butik som säljer livsmedel i fjällstugestationen vid Kebnekaise. Har den öppet året om? Hur stor är den och vilka typer av livsmedel går att köpa där (finns tex basvaror som bröd, pasta, ris, mjölk etc)?

Öppettider
13/2-09 - 3/5-09
12/6-09 - 20/9-09
 
Japp det verkar finnas en butik som har diverse grejer :):

http://www.svenskaturistforeningen....bnekaise-Fjallstation/Om-fjallstugan/Butiken/

Ska höra om de har tex mjölk, ägg och kött (som innehåller mycket protein=bra vid bergsklättring)

Har för mig att dom inte har köttvaror och inte så där jättemycket färskvaror överhuvudtaget... (om något alls) ... det vill dom nog att du skall inhandla i form av färdig mat i restaurangen isf ;-)
 
Har för mig att dom inte har köttvaror och inte så där jättemycket färskvaror överhuvudtaget... (om något alls) ... det vill dom nog att du skall inhandla i form av färdig mat i restaurangen isf ;-)

Sist jag var där så hade de en hel del färskvaror. Det var tomater, gurka, bröd, creme fraiche mm. Datumet var ganska så kort (och tomaterna lite buckliga) så jag antar att det var det som "blivit över" från restaurangen. Nybakat bröd till lunch var något som jag villigt la ut (för mycket) pengar på efter 10 dagar på torrmat. Men man måste hålla utkik när de kommer ut mer saker från köket, det tar slut jäkligt snabbt! Inget att planera sina måltider efter alltså...

Sedan beror det så klart på säsong också...
 
Dom har mest basvaror. Kött mm får du ta med själv, makaroner, ägg och vita bönor kan du köpa där. Dom tar kontokort, annars är det bäst med cash på fjällanläggningar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.