Burk med rakskum modell mindre

Jag letar efter mindre burkar med rakskum som förut fanns på apoteket. Någon som vet var? Gärna i närheten av Jönköping.
 
ICA?

Liknande brukar finna hos den lokala matbutiken - eller i alla fall på stormarknaden! Annars fungerar ju oxå rakcreme o dyl - om man vill spara plats...

MVH/Calle
 
filmburk

Kläm in rakkräm i vanliga filmburkar istället, det funkar bra.
En enda filmburk med rakkräm räcker rätt länge för man rakar sig inte direkt varje dag under tex vandring.
 
Sen finns det ju rak-tvål. Räcker VÄLDIGT länge faktiskt. Problemet är att man behöver en rakborste, men den skall väl inte vara svårt att förminska.
 
Tvål går helt ok, givet att man inte låter skäggstubben växa för mycket utan slår till på en rakning säg var tredje dag.

Raskesven
 
Raka sig?

Jag har ingen som helst aning om vart man finner dessa små flaskor med rakskum eller dylikt.
Däremot måste jag bara få ställa frågan vad hela vitsen med dom är?
Ska den användas under vandring i fjällen? I sådana fall varför då?
Under resande där man träffar "vanligt" folk kan ja väl förstå, men i fjällen så är det sannerligen onödigt lyxigt tycker jag!

// larts
 
Får väl då återigen slå ett slag för universalsmörjan: JAKFETT. Funkar till det mesta och är finfint läkande på små skärsår. På mindre grabbar som jag själv duger dock en skrovlig bit handduk gott :)
 
Buda; sa:
Får väl då återigen slå ett slag för universalsmörjan: JAKFETT. Funkar till det mesta och är finfint läkande på små skärsår. På mindre grabbar som jag själv duger dock en skrovlig bit handduk gott :)

Är det JAKFETT från jakmjölk, eller JAKFETT från slakt? Man kanske kan ha med sig en jak och mjölka lite efterhand?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.