Broddar till löpning

Köpte halkbroddar för löpning från Löplabbet för någon tid sen. Funderade först på Ice Bug, men tyckte de var lite för dyra så jag satsade på en enklare spänna-fast-variant för 150 pix. Döm om min förvåning när jag ett tag senare råkade få se EXAKT samma modell på Biltema för 50 spänn. Tja, det är väl inte hela världen att bli blåst på 100 spänn, men om Löplabbet kör med samma marginal på hela sortimentet känns de ju ruggigt dyra...Visst, till skoköp är det värt en slant extra att få bra hjälp, men för "jag-struntar-i-vem-som-tillverkat-produkter" - gå till Biltema eller Clas Ohlson i stället!

För 50 kr är broddarna mycket bra. Är de värda 150? Nja, tveksamt - har redan tappat 3 dubbar.

//Anders

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Läste nånstans (var var det nånstans nu igen???) om en kille som tog vanliga träskruvar och skruvad in dem en liten bit i löparsulan varefter han tog avbitartången och klippte dem till lagom höjd (nån enstaka millimeter). Verkade funka det med.

/ G

Jag var länge skeptisk...

tlll broddvarianten i gummi som man spänner över skon. Men nu har jag testat dem och jag är fast! ;-)
För mig funkar de helbra. Vare sig de kostar 50 eller 150 så tycker jag de är suveräna. Min löparkompis har haft sina i 2 år, och det är först nu som dubbarna är slitna.

Perfekta att ha i fickan, att ta fram när man ger sig in på de hala Hellasstigarna.

Tigertämmjaren så säkert reportaget på http://www.trailrunner.se

MVH
Jmlove
[Ändrat av jmlove 2004-01-07 kl 15:19]

tigertamjaren; sa:
Läste nånstans (var var det nånstans nu igen???) om en kille som tog vanliga träskruvar och skruvad in dem en liten bit i löparsulan varefter han tog avbitartången och klippte dem till lagom höjd (nån enstaka millimeter). Verkade funka det med.
Tack för tipset (kollade även på trailrunner), ska genast dubba dojjorna!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips