Bra skräddare i Stockholm

Hej,

Jag undrar om någon kan tipsa om en bra skräddare i Stockholm? Behöver byta blixtlåsen i min dunjacka så jag vill att det ska bli ordentligt gjort. '

Gärna någon söder om stan då jag bor i Rönninge, men det viktigaste är att det blir bra.

/Erik S

Skräddaren i Skärholmen är väldigt duktig.

Jag har anlitat honom flera gånger på grund av hans hantverksskicklighet. Alltid gediget arbete och väldigt noggrann. Dessutom provocerande billigt.

Om du har ryggen åt tunnelbanestationen, tag höger. Hans ateljé ligger direkt efter mataffären.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lyfter en gammal tråd, har en ganska ny Lundhags-ryggsäck som jag skulle vilja sy fast en mesh-ficka på baksidan av samt några fler öglor. Någon som vet en skräddare som skulle fixa det, helst västerort/kungsholmen?

Kanske bättre att hitta en säck som uppfyller kraven men det är inte helt lätt att hitta en som tickar för alla krav och gillar den jag har i övrigt.

Låter som en lämplig uppgift för en skomakare. Deras maskiner kommer åt på trånga ställen kan sy i olika riktningar där det är trångt och klarar tjocka material.

Vi har en bra skomakare vid tunnelbanan här i Bagarmossen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips