Bra led-lampa för stort familjecampingtält?

Ja de är ju onekligen billiga, därför kan de vara väldigt dåliga men ändå få bra i tester eftersom priset brukar vara en viktig faktor i sådana tester. Jag har prövat dem själv, men jag gör det inte igen. De håller inte lika länge, man märker en avsevärt försämrad effekt väldigt tidigt efter att de togs i bruk och de klarar absolut inte av kyla, är det under tio grader så är det knappt det är liv i dem. Och det är väl på just de där kalla regniga dagarna/kvällarna som man bäst behöver lampan.

Ja de är ju onekligen billiga, därför kan de vara väldigt dåliga men ändå få bra i tester eftersom priset brukar vara en viktig faktor i sådana tester. Jag har prövat dem själv, men jag gör det inte igen. De håller inte lika länge, man märker en avsevärt försämrad effekt väldigt tidigt efter att de togs i bruk och de klarar absolut inte av kyla, är det under tio grader så är det knappt det är liv i dem. Och det är väl på just de där kalla regniga dagarna/kvällarna som man bäst behöver lampan.

Är det så så har du förståss en poäng. plan är att ligga på tältplatser med ström. Därför funderar jag på att ta med uppladdningsbara och en laddare, för miljöns skull..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Såhär några år senare.

Vi löste det genom att köpa en sladd och hänga en vanlig 220-volts ledlampa i taket. Vi bor ju ändå alltid på plats med ström när vi är ute och campar med stortältet.

En helt vanlig fotogenlykta är rätt mysigt att ha på kvällkvisten... finns trycksatta med glödnät och vanliga med veke som är ett billigare alternativ men ger samma mysfaktor...

Mvh troswe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips