Bra is på Krankesjön (Skåne)

Decimetertjock is hela vägen runt (27/1). En råk som går tvärs över, på sydsidan kan man gå runt i vassen, på nordsidan inga problem att åka över nära stranden. Iskvalitet: hyfsad - bra. Finast is i NO.

Peter

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nej, tyvärr. Har bara kollat Kranke. Det skulle förvåna mig om det inte fanns bra is på Fjällfota också. Det har ju varit flera kalla nätter nu.

Perstorp Skåne

Jag var ute och kollade isarna sydost om Perstorp, Storedamm, Fåglasjö och Håkantorpsmölledamm i måndags men då var det inte möjligt att komma ut och kolla kvaliten pga svag is. Tyvärr kom det ca 15 cm snö förra helgen men den har sjunkit ihop ordentligt.

Frågan är bara om det var blött på isen och om allt var tillfruset innan snön kom.

Hinner jag så ska jag kolla på min lunch och återkomma med rapport inan 16:00 idag.

Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips