Bouldering södra frankrike?

Hej,

Någon som vet något om boulderingmöjligheterna i södra frankrike (gärna i närheten av Béziers)? När jag var där såg det lovande ut.

Annot, norr om Nice. Jag har inte bouldrat där utan mitt besök var för rep klättring. Men jag kollade i lite förare och fick många bra beskrivningar om att det skall vara ett område i världsklass.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är nog ca 40 mil dit från Beziers så det är absolut görbart som ett längre resmål.

När jag tittar omkring på stenarna / bergen runt där ser det ut som att det skulle gå att klättra rätt mycket. Titta på bifogade bilder. Inte bästa beskrivningen av det men det ser ut typ så överallt där.

Bilagor

• IMG_6327.JPG
    IMG_6327.JPG
    91.6 KB · Visningar: 334
  • IMG_6328.JPG
    IMG_6328.JPG
    68.1 KB · Visningar: 339

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg