Billig stol och batterikoll

En liten trebent stol är trevligt att ha med sej dessutom.
Gniden, som jag är, så köpte jag en på Smart Club för nån femtilapp. Jag har använt den hela sommaren, och såvitt jag kan bedöma, så verkar den hålla bra.

Jag har även med mej en liten fickradio med öronproppar. Ibland är mottagningen lite vissen. Då kan jag enkelt kolla om det beror på batterierna. Jag testar dessa i den lilla mini-ficklampan! En sån där Maglite, eller vad dom nu heter.

Strmbrg,
 
Ett ficklampstips till dig som paddlar.. Underwater Kinetics gör små fina lampor som är vattentäta, eftersom dom e i plast så bryter man inte tänderna när man har dom i munnen..

f13006_0800.jpg


Dom skall funka på 150meters djup... det borde väl räcka vid paddling?
 
Även som lanterna?

Det ser ut som att den är rundlysande.
Jag har faktiskt letat efter nån liten lampa, som kan användas som en liten rundlysande lanterna efter mörkrets inbrott. Med klipset kanske man kan pula fast den i kepsen, så att den syns från alla håll!
Glöm inte att säkra den med ett litet snöre bara...

Vars tjackar man den däringa? Köstar?

Strmbrg,
 
Den kan du köpa i vilken dykbutik som helst... Jag tror att de flesta säljer den. Tyvärr så kostar den rätt mycket ca:150:- Jag tycker att den e värd varenda krona.. Den har xeonlampa så det e riktigt bra ljus i den..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.