Billig återförsäljare av giant i EU?

Jag har försökt hitta någon seriös återförsäljare med en bra hemsida via giants hemsida men utan större framgång.
Kan någon rekomendera en återförsäljare med bra service och priser innom EU?
 
Google

Enklaste sättet att hitta återförsäljare brukar vara att googla på nationella domäner. D v s i detta fall söka efter giant mtb site:.de eller site:.uk
 
s-tech bikes i tyskland har grymt bra priser. Kommer inte ihåg url:en men det var uppe på velomag förut. Den som söker skall finna :)

/Mattias
 
jag hittade också s-tec idag efter en stunds sökande på lunchrasten, de bygger egna cyklar med giantramar verkar det som, typ som svenska edvalds. Om de är billigare har jag inte undersökt, cyklarna på hemsidan var lite över den prisnivå jag tänkt mig.
En Giant NRS 2 för typ 13000 hade ju varit klockrent, det lär jag ju dock aldrig hitta, jag sökte med site:.de och via giants hemsida och diverse tyska cykelforum och har väl snart kollat upp varenda butik i tyskland med hemsida... Det är väldigt få som säljer giant, märkligt, jag har upplevt det som ett ganska stort märke...
 
På UK-sajten Wiggle kostar samma ram 499 £, dvs c.a 6.500:- omräknat i svenska kronor. Ryan Air tar du för en knapp tusenlapp tur och retur. Man kan ha riktigt roligt i London, eller köpa fantastiska komponenter för resten.

/ G
 
Ramen hos wiggley är tyvärr fjolåretsmodell och finns endast i storlek small därav det låga priset...
deras. De har ju årets ram men den är bara typ en tusing billigare än i sverige.

Jag ringde bikepedlar och de ville inte leverera till sverige tyvärr...

Tack för alla bra tips iaf, jakten fortsätter... ;)

/Erik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.