Bilder på Pulkas i Sarek eftersökes

Hej!

Jag undrar om någon har bilder på Pulkas i Njåtjosvagge i Sarek? Så här ser Pulkas ut http://www.nallo2.se/fjallbilder/njatjos18.htm

Anledningen till varför jag frågar är att jag planerar att klättra väggen i sommar och det finns mycket lite information att tillgå varför en bild i bättre upplösningen än vad som hittas på nätet vore guld värd.

Skicka gärna svar till michel.blomgren@gmail.com eller lämna ett meddelande via utsidan.

Tack på förhand!
/Michel

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Friklättring? Eller får man dra in bultar i väggen i en nationalpark?

Antar att du menar frisoloklättring?, utan rep och säkring, nej då dör man förr eller senare.

Fråga två, "dra in bultar" låter som sportklättring, vilket inte heller är intressant - tar en massa tid och ganska onödigt när man kan använda säkringar som sätts i naturliga formationer i klippan (sprickor, m.m). Svaret är då ja, man får använda sådant eftersom klättring inte är förbjudet i Sarek och inga myndigheter skulle rekommendera att man klättrar osäkrad. Vandringen i Sarek sliter många gånger mer än klättringen där gör, du kommer aldrig att se några spår efter att Pulkas har klättrats. Klättrade du samma led så kommer du se, om några alls, ytterst få spår.

/Michel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips