• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bil Chamonix/Grenoble 21/12, hem12/1 + isklättring/skidor La Grave v52, 1 & 2

Halloj!
Sticker ned till Grenoble tre veckor nu på fredag 21/12 o har främst tänkt mig skidåkning o isklättring i La Grave trakten. Saknar dock ressällskap i bilen o isklättringspartner. Så om nån vill joina i bilen ned eller nån isklättrare/skidåkare vill joina hela eller del av tiden i Grenoble så kan jag erbjuda 3 bilplatser (vi delar på sopppa o andra kostn) samt gratis boende i stort fint hus utanför Grenoble. Reser ned i bilen nu på fred 21/12 efter jobbet o åker hem 12/1. Passerar Chamonix o sover där en eller två nätter. Om nån vill komma ned senare så finns billigt flyg med RyanAr (& Air Nordic el nåt tror jag) till Grenoble lördagar. Svara, maila eller ring, 0704-58 44 35.
/Patrik

Vilken härlig resa! Måste fråga vilken nivå du är på när det gäller isklättring?
Själv är jag lite mer erfaren än nybörjare. Spenderade en vecka i Rjukan förra vintern och känner mig väl uptodate vad isklättring är för något. Så vad tror du om det?
/Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jo, jag har väl också passerat nybörjarstadiet. Klättrat is sen -95. Dock med rätt varierande kontinuitet....Har väl lett grad fem som hårdast. Tekniken o erfarenheten finns där men fysiken är väl inte i topptrim kanske, så jag siktar nog gärna in mig på långa grad tre-fyra isar till en börja med.
Juste det, kollade just hemsidan för guiderna i La Grave. De berättar om isar som redan är bra o växer stadigt i temperaturer mellan -3 o -15 beroende på höjd. Det kan bli riktigt fin klättring.
Ring gärna på 0704-58 44 35 så kan vi prata lite.
/Patrik

Tyvärr kommer jag inte få ihop det. Hade annars förmodligen varit en riktig höjdarresa. Hoppas att du får det bra. Lycka till!
/Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips