bergans morgendal

har köpt anoraken bergans mordendal, verkar helt ok, bra kvalitet. Det enda som stör mig är dom tre märkena. Så, har någon här tagit bort dom? är det några problem att ta bort dom?

En annan fråga, hur bra står den emot vatten? har inte hunnit testa själv än.
 
Jag använde min under en några dagars vinterfjäll-kurs tidigare i år. Utmärkt att åka skidor i och det kändes som att den andades bra även när det blev svettigt i uppförsbackarna. Hade den även på mig när vi byggde snöka då den under flera timmar blev utsatt för en hel del snökontakt - även då andades den fint samtidigt som den inte släppte in någon väta. Å andra sidan var det minst 10 minusgrader större delen av tiden och då klarar ju de flesta material att hålla tätt mot fukt utifrån.

Jag gillar min Morgendal men ser den primärt som en vinterjacka. Å andra sidan skulle den, så länge som det inte regnar, vara riktigt skön att sommar-/höstvandra i också.
 
har nu hunnit testa den i regn under en kortare period och den står emot ganska bra. är ganska nöjd men funderar på att ta bort dekalerna samt ersätta gummibanden med ngt starkare
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.