Bergans Microlight Jakke

Någon som kan namedroppa lite alternativ då? Är ute efter något helt ofodrat då min Arcteryx Gamma är alldeles för varm för det mesta.
 
Jag har en Aptness Jkt fràn spanska Grifone. Helt gjord i pertex utan nàgon som helst foder el dyl. Med luva. Otroligt látt och komprimerbar, vindtät och hyffsat andandes. Dock inte särskilt vattenavisande.

http://www.alpinetools.info/sites/a.../highRe/Verano_2005_2006/V5600303_200.jpg.jpg

Den väger 180 gr. storlek XL. Den har en ficka därbak med ganska kraftig dragkedja. Fickan kan omvandlas till "packpàse" för jackan, och kan báras med ett gummiband som kan spánnas runt magen.Den riktigt UL-medvetne kan natruligtvis sprátta bort dessa attiraljer, varmed vikten sákert skulle halveras (?)

Mvh, Mats
 
Tack! Lite mer att kolla på nu. Användningsområdet är inte löpning, men all annan friluftsaktivitet så som vandring med mera. Jag har den egenheten att jag börjar svettas ganska snabbt och därför är Gamman i powershield alldeles för varm om det inte är kallt eller riktigt lugna aktiviteter.

Eftersom jackan kommer att användas till vitt skilda aktiviteter vill jag gärna att den ska vara ganska slittåig och gärna klara lite lätt duggregn under en kort stund vilket min Gamma gör rätt bra. Hur är slittåligheten på de jackor ni nämnt, har ett R90- ställ. Där känns tyget väldigt tunt och ömtåligt men det är det kanske inte.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.