Bergans Chmonix Ullfleece Windstopper

Nej, men snart av jackan på motstående sida /aspen m .vindstopper.
Ullfleece kommer inte Bergans att sälja i Sverige på grund av införselregler av stickade plagg.

Återkommer ang. själva vindstoppern, hur pass den funkar!
 
Skumt!

Jag har beställt den, och jag tror att den har gått via den svenka importören. Men det borde ju inte funka om det finns regel mot import mot stickade plagg.

Jag har aldrig hört talas om den importrestriktionen, kan du berätta lite?
 
Jag har ingen aning om hur det verkligen hänger ihop och det är inte lätt att få vettiga svar ens om man hör med tullverket.
Detta är bara något jag hört tidigare när det gäller Norge och stickat, om du får tag på en på Onsdag är det ju bara att gratulera!
Min Aspen funkar bra ialla fall, något högre andning hade kanske varit önskvärt men den släppte inte in morgonens blötsnö.
 
Recenion av plagget

Nu har jag haft jackan i en dryg vecka, här är mina intryck.

*Den är varm
*Den ser ut som ett vadmalsplagg
*Diskret märkning
*genomtänkta detaljer

jag undrar om det inte är vadmal på utsidan.. det kan vara det hela jackan har 43% ull i sig.

Dragkedjan är välskyddad för konvektion direkt mot kroppen.

Det är spännen vid midjan (längst ner på plagget) med snabb spännen, så det är bara att dra.

Det är inget spänne vid halsen.
Det är vanlig knapp knäppning vi handlederna, där ligger också metallen direkt mot hud, eller vad man nu har på sig under.

Tillslut vill jag säga att jackan inte ser ut som något speciellt. Det är ett diskret funktionsplagg. Man kan lika gärna ha den när man går på middag. Det är dock ett funktionsplagg med bra och användbara detaljer.

/nisse
 
Det låter intressant, du verkar väldigt nöjd med plagget.
Det skulle vara kul att skaffa en sådan, kan du tipsa mig om vart jag kan vända mig för att köpa en likadan?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.