Behöver hyra/köpa multisportkajak

Jag är i behov av en multisportkajak. I första hand gäller det för årets Åre Extreme Challenge så hyra en är mitt förstaval, men köpa kan vara intressant också. Jag lovar att ta hand om din båt på bästa sätt!

De allra rankaste modellerna (typ Evolution Extreme och UFO) går nog bort, annars är jag öppen för förslag. Har paddlat JKK Eclipse och gillade den men kan tänka mig rankare också.

Om du inte själv har en kajak att hyra ut tas tips på andra möjligheter tacksamt emot (har redan lyssnat med Kajaktiv utan framgång).

Om du gillar jkk eclipse och inte hittar en Multisport kajak kan jag rekomendera Plastex Marathon det är nämligen det skrovet och bakdäcket som jkk kopierat. Men det är klart att ett släproder borde du kanske ha oxå.
Om du kan paddla en lite rankare kanot kan tänka dig att paddla i en låda med öppen sittbrunn och är lite händig kan jag rekomendera dig att köpa en gammal ranger Vet att Ängelholm har två till salu för knappa 1000kr styck

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips