Behållare till sylt?

Hej alla,

jag letar efter en mjuk behållare, typ Liquitainer och Platypus mjuka vattenflaskor, men som jag ska kunna förvara matvaror i, som exempelvis sylt och honung i. Flaskan, eller behållaren, ska jag alltså använda till att fylla med sylt, honung, kräm, soppa eller annat som normalt har tunga eller ömtåliga förpackningar som inte lämpar sig i ryggsäcken. Ett plus är om behållaren har en stor öppning så att den lätt går att diska ur.

En variant jag har provat är att skära av toppen på en Merflaska och sen limma på en plastpåse på den, men det håller aldrig så bra som jag vill att det ska göra. De vanliga påsarna är för klena och skärkanten på korken skaver mot påsen.

Jag tänker jag kan köpa en Liquitainerflaska för att prova men vill först fråga här på forumet efter tips...

/Andreas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det går att köpa en uppsättning burkar osv för friluftsbruk. Det brukar följa med en återförslutningsbar tub. Ett annat tips är att köpa mjuk barnmatsförpackning. Töm innehållet skölj ur och fyll med önskat innehåll. Jag brukar göra detta med min hemmagjorda ketchup. Funkar nog på sylt och honung. Förpackningen är tålig och har skuvlock, dock en ganska liten öppning, men det funkar att skölja ur den efteråt ändå.

Mvh /Joel

Hade ett par burkar det varit jordnötssmör i, de var av plast och höll tätt, brukade ha sylten till lunchlådans pannkakor i dom.

Hej!
Jag köpte en plastflaska med hallonsylt på ICA inför min vandring i somras. Finns med olika innehåll, t.ex marmelad. Fabrika BOB, kostade 25 kr.
Den har en praktisk kapsyl, med en liten pip. innehåller 400 gram så det tar väl inte alltför lång tid att göra slut på köpeinnehållet (får väl käka mycke' pannkaka) och fylla med sitt eget.

Över huvud taget finns det mycket av lätta och mjuka plastflaskor på ICA / Coop / Hemköp mm.
Det gäller "bara" att hitta lämplig storlek och form och som har ett innehåll man har användning för i vardagen.

Tipset Åhléns muji

Jag har köpt små plastförpackningar både flaskor och små tuber på Åhléns i PE mjukplast serien heter muji från Japan och är avsedda för reseförpackningar av tvål smink etc. De har stora öppningar och är lätta att rengöra. Använder till ketchup, senap och sylt!

Säljs på de stora Åhléns
Åhléns City Stockholm
Åhléns City Göteborg
Åhléns City Malmö
Åhléns Skanstull
Åhléns Uppsala
Åhléns Östermalmstorg
Åhléns Täby
Bor man inte i Stockholm som allt verkar kretsa kring.säljs
vissa delar på http://ahlens.se

Bilagor

• 05022012-7605a-1.jpg
    05022012-7605a-1.jpg
    31.8 KB · Visningar: 1,195
Kemilabbsförsörjningsfirmor har många bra burkar i både klar och matt plast i många storlekar. Närmaste labb har säkert en katalog.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips