Bäver område

Här i västernorrland runtomkring vet jag att det finns mycket bäver. Kul om ni kunde ge några tips om var man kan finna storslagna bäverupplevelser!

Jaadu...måste tänka efter lite.

Jag är uppvuxen i Allsta strax utanför Sundsvall och där vet jag att det finns bäverfördämningar i skogen strax ovanför.
Det finns även en del i Ljungan, Klingstatjärn och även Östtjärn. Hur det ser ut i Marmen vet jag inte.

Jag har för mig att även finns bävrar starx innan man kommer fram till Gudmundstjärn. (Osäker)

Var håller du till i vn?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Ja tusan, åkte tunnelbana till jobbet och nog fanns det bäver där allt!

Är det nån som har tänkt på att de är mycket korthårigare nuförtiden? Är det evolutionen månne?

/ sexistiske G

tigertamjaren; sa:
Ja tusan, åkte tunnelbana till jobbet och nog fanns det bäver där allt!

Är det nån som har tänkt på att de är mycket korthårigare nuförtiden? Är det evolutionen månne?

/ sexistiske G

jag skjuter bävrar med gevär! vad du skjuter dom med kan man ju undra över :)

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.