Bäver i Stockholmstrakten?

Jag är en bäverintresserad nyinflyttad stockholmare.
Är det någon som har tips om var jag kan hitta bebodda bäverhyddor i stockholmstrakterna som är hyfsat lätt att ta sig till?
Tänkte sticka ut i slutet av helgen.

// Linnéa
 
Artportalen gav många bra tips!

Mina fanns där också: I vattensystemet mellan Ältasjön och Dammtorpssjön finns det bäver, kanske svårt att komma nära utan flytetyg. Sen finns det också i östra ändan av Långsjön (Trollbäcken) en hydda i strandkanten.
 
Hammarby sjöstad

Jag är en bäverintresserad nyinflyttad stockholmare.
Är det någon som har tips om var jag kan hitta bebodda bäverhyddor i stockholmstrakterna som är hyfsat lätt att ta sig till?
Tänkte sticka ut i slutet av helgen.

// Linnéa

Jag har sett bäver i Hammarby Sjöstad, precis invid bostadshusen. Det finns hyddor i den närbelägna sicklasjön.

Kul, men inte längre någon vildmarkskänsla när man ser en dylik...

//J
 
Bäverjakt

Albysjön i Tyresö är ett bra tips.... Om du åker med allmänna färdmedel så tar du buss 875 från gullmarsplan till ändhållplats nyfors. Gå rakt fram på vägen mot nyfors och vik ner till vänster. Följ nyforsvägen till nyfors..ca 500 m (runt 800 m från bussen). Nere vid nyfors(vid forsarna) går du till vänster till albysjön.Följ Albysjöns högra strand några hundra meter tills du kommer till en liten udde med ett stort träd som hänger över vattnet Under trädets överhäng finner du en rejält stor bebodd hydda. Hyddan är mer än 10 år gammal så den är hyggligt stor. You cant miss it.... Åker du bil hittar du säkert till Nyfors i Tyresö medelst karta...parkering finnes i Nyfors....därifrån under en km att gå.....

Lycka till
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erito Vad har tagit denna bäver? Vilda djur 6
Tagetes Bäver i Bergshamra Vilda djur 0
pilfink Bäver eller utter? Vilda djur 4
peter1969 Bäver i Muddus? Vilda djur 8
Kungälv Bäver i havet? Vilda djur 12
avslutad bäver Vilda djur 29
Reibel Bäver område Vilda djur 5
uffe_nordholm Bäver Vilda djur 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.