Bäver i Muddus?

"Har försvunnit" betyder tydligen bara har gömt sig för naturbevakarna... Samma brukar gälla diverse växtrariteter där "utrotad" betyder att det finte finns några botanister med tillräcklig kunskap för att känna igen dem. Min far hittar ständigt sådana växter! Anna
 
"Har försvunnit" betyder tydligen bara har gömt sig för naturbevakarna... Samma brukar gälla diverse växtrariteter där "utrotad" betyder att det finte finns några botanister med tillräcklig kunskap för att känna igen dem. Min far hittar ständigt sådana växter! Anna

Länsstyrelsen/naturvårdsverket/kommunekologen blir säkert glada om ni hör av er med såna saker.

Eller rapportera på http://www.artportalen.se/
 
Sih! Länstyrelserna blir ofta inte alls glada om man uderkänner deras egna botanister...
Pappa är en av författarna till "Smålands flora" , har skrivit hagmarksinventering för Kalmar län och
hans bror har skrivit en stor del av naturvårdsplanen för Kronoberg. De har botaniken i arv från sin
mor. Trots detta tror länstyrelsen i Västra Götaland mer på sina egna inventerare (de har samma utbildning som min man och då är växtbestämningskursen ca en termin), detta när det gäller artbestämning av en fibbla (fibblor är erkänt svåra!)
Handlar det om helt nya fynd blir dock alla utom moderna markägare glada (biotopskydd= besvär)
 
Jag har fått svar från länsstyrelsen.
Dom skulle till Muddus nästa vecka och skulle då gå förbi platsen där jag hittat mitt fynd.

Visst brukar man få kraftiga belöningar för sånt här?
Minst 10500kr?
Då blir det en packraft.......:)
 
Jag har fått svar från länsstyrelsen.
Dom skulle till Muddus nästa vecka och skulle då gå förbi platsen där jag hittat mitt fynd.

Visst brukar man få kraftiga belöningar för sånt här?
Minst 10500kr?
Då blir det en packraft.......:)

De kommer bara åtala dig för att du högg ner det där trädet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erito Vad har tagit denna bäver? Vilda djur 6
Tagetes Bäver i Bergshamra Vilda djur 0
pilfink Bäver eller utter? Vilda djur 4
grahnan Bäver i Stockholmstrakten? Vilda djur 7
Kungälv Bäver i havet? Vilda djur 12
avslutad bäver Vilda djur 29
Reibel Bäver område Vilda djur 5
uffe_nordholm Bäver Vilda djur 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.