Bästa sula för bra grepp (kängor)

Meindl Island Pro har en rätt hal vibramsula, om det är du undrar över - den slits inte så fort dock. Det gällde åtminstone när jag hade Meindl för tio år sen. Vintertid är de väldigt väldigt hala, eller om det är lite blött på plana material (stenbeläggningar exempelvis).

Meindl Island Pro har en rätt hal vibramsula, om det är du undrar över - den slits inte så fort dock. Det gällde åtminstone när jag hade Meindl för tio år sen. Vintertid är de väldigt väldigt hala, eller om det är lite blött på plana material (stenbeläggningar exempelvis).

Jörnkängan som jag rekommenderar har också en sula från Vibram, men den är mjuk, känns som en joggingsko, både när man fingrar på den (sulan kan tryckas in lite med tummen) och när man går. Fantastisk känga som också är väldigt lätt, gympadojja med skaft.

Bra grepp på hala ytor. Kan dock tänka mig att greppet skulle bli ännu bättre om det var små gumminabbar typ trailsko...

...slits snabbare än Meindl ;)...

//J

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vill man gå på lätta skor har jag ett par Inov-8 Roclite 390 gtx som jag hittade riktigt billigt

Det är inte så mycket känga när det gäller stöd. Men dom är vattenttäta och har riktigt bra grepp i sulan..

Images%5CProduct-Large-Images%5Croclite-390-GTX(ss09).jpg

Dock inte så mycket känga..

Vill man gå på lätta skor har jag ett par Inov-8 Roclite 390 gtx som jag hittade riktigt billigt

Det är inte så mycket känga när det gäller stöd. Men dom är vattenttäta och har riktigt bra grepp i sulan..

Images%5CProduct-Large-Images%5Croclite-390-GTX(ss09).jpg

Dock inte så mycket känga..

jag har ofta sneglat på inovas skor, tyvärr inga nordiska läster på de jag testat...

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips