Attans! Hur ta sig från Murjek till Kvikkjokk en lördag?

Ser ut som SJ och Länstrafiken i Norrbotten i sin outgrundliga visdom har bestämt sig för att inte passa varandras tider längre. Tåget kommer fram till Murjek kl 10:07 och bussen gick kl 09:00. Kollat med LTNB och de bekräftar att det är så. Och det är den enda förbindelsen en lördag.

Några andra som kliver av i Murjek på lördag och vill dela taxi?

Mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
097120012 Harry Skarin, åkt me honom tidigare år från murjek /porjus när d int passat me buss. En trevlig gammal prick. Vet dock ej om numret är aktuellt längre, men det jag har inlagt i mobilen iaf. Go tur!

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Kollade förbindelser även från Boden, Älvsbyn och Gällivare, men det ser lite mörkt ut ända fram till Kvikkjokk:(.
Verkar vara begränsning på linjen Jokkmokk-Kvikkjokk (linje 47) där enda turen på lördag avgår från Jokkmokk kl 10.05

Nu var det ett tag sedan jag utgick från Murjek för mina fjällvandringar, men som jag minns det körde väl han bara från Tjåmotis upp till Sitoälvsbron?

Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips