Arcteryx gamma mx byxa

Nån som har?
Jackan är verkligen min favoritjacka och jag vill gärna ha byxan om den är lika skön.Det verkar ju vara exakt samma material i den.Dvs strechtyg som är vintät och en mjuk värmande insida
Tänker på slittåligheten på insidan av byxbenen,om det är nåt mer slittåligt där så man inte skaver dem mot kängor etc.

Jag har haft mina gamma mx byxor i flera år och dom håller bra. Har använt dom ute i skogen och till diverse klättring. Längst ner på insidan så är det en förstärkning. Rekommenderas starkt!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ja,det var en snygg och mycket bekväm lagom varm byxa,så nu kan jag gå runt sjön med hunden på ett elegant sätt,törs ju knappt visa den hemma,så extremt kostsam som den var (fanns ju viktigare saker att investera i),men det kommar jag väl över med åren.
Går bra tom med en tunn ullkalsong under.
Ska väl utöka användingsområdet till mer än hundpromenader...Jackan är ju ständigt på september till maj..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips