Är det någon skillnad?

Re: Re: Re: Re: Äpplen och päron?

Nordesjö; sa:
Men just fleece skulle jag lustigt nog inte köpa från Itab, så där håller jag inte heller med dig om att fleece är fleece är fleece ;)

Alltså: titta på produkten, inte varumärket

För att undvika ytterligare generaliseringar,vad är det för fel på 'billig' fleece,om man jämför typ mot typ,ex v pälsfiber mot pälsfiber,slipad mot slipad,'vanlig' mot 'vanlig' och micro mot micro.?

peter

Re: Re: Re: Re: Re: Äpplen och päron?

ping; sa:
För att undvika ytterligare generaliseringar,vad är det för fel på 'billig' fleece

Om man med "billig" menar "dålig" (det finns bra fleece som inte är dyr) så tycker jag att man direkt ser en skillnad på tygets lyster, och dålig fleece har en slapphet som gör plagget fult och skrynkligt.

Dålig fleece ser helt enkelt ut som bra fleece gör efter 5 år :)

Kanske påverkas inte funktionen, kanske gör den det.
Skillnaden är det där obestämbara som gör att det "känns" kvalitet. Ungefär som att jämföra plasten på instumentbrädan mellan Audi och Lada.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips