Äntligen dags igen!

ÄNTLIGEN!!!!

I år blir det Keb igen... Har tänkt mig turen från Nikkaloukta upp genom Vistasdalen och sedan kors o tvärs, fram o tillbaka genom dalarna Räitavagge - Unna Reiddavaggi- Kaskavagge - Koupervagge Sedan alternativvägarna Västra leden upp till Keb eller alternativt Tarfala...


Nu till min fråga. Är det bra fiske i Visttasvaggi?

Någon som gått från Unna Reaiddavaggi till Kaskavagge strax syd om Unnistugorna längs med västra sidan av den lilla glaciären mellan Pyramidtoppen och Knivkammen. Det ser ut på kartan som om det skall gå!?? Inte så brant där mellan de mindre glaciärerna...

Sedan undrar jag om någon kan rekommendera en bra affär i typ Tyskland där jag kan köpa bra skor typ... Meindl Island eller något mer stegjärnsfast??

MVH
Johan Mattsson
 
jmlove; sa:
Någon som gått från Unna Reaiddavaggi till Kaskavagge strax syd om Unnistugorna längs med västra sidan av den lilla glaciären mellan Pyramidtoppen och Knivkammen. Det ser ut på kartan som om det skall gå!?? Inte så brant där mellan de mindre glaciärerna...

MVH
Johan Mattsson

Jag och en kompis ska också vandra där i sommar. Som jag har fattat det så är det lättare att passera den övre glaciären på pyramidensidan, dvs på den östra sidan.
 
jmlove; sa:
Någon som gått från Unna Reaiddavaggi till Kaskavagge strax syd om Unnistugorna längs med västra sidan av den lilla glaciären mellan Pyramidtoppen och Knivkammen. Det ser ut på kartan som om det skall gå!?? Inte så brant där mellan de mindre glaciärerna...

Lyllo dig! :) Men jag skall inte klaga jag har redan gjort en fjällvandring och mer skall det bli i Augusti/September...

Det du beskriver är början/slutet på Jojo-leden som jag skrivit en berättelse om. Lite svår att hitta på Utsidan tyvärr (Japp det är en pik till Utsidan...), men här är en direktlänk:
http://www.utsidan.se/ddb/reportage/alla/423.htm

Sedan undrar jag om någon kan rekommendera en bra affär i typ Tyskland där jag kan köpa bra skor typ... Meindl Island eller något mer stegjärnsfast??

MVH
Johan Mattsson

Köpa skor utan att prova dem? Aj, aj, det kan bli en skavsårstur. ;)

/Jonas U
 
Visst kan man prova dem...

i en butik utan att köpa dem... Oooopppsss!

Om man inte vågar det så kan man ju alltid chansa. Har man tur tjänar man cirka 700 pix på kuppen! Det är många Blå Bandpåsar det...


Tack för alla snabba svar f'resten. Återstår endast fiskefrågan... ;-)


MVH
Jmlove
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tanglan Äntligen snart på väg! Fjällvandring 0
Lars G A Äntligen en hemsida om Axel Hamberg! Fjällvandring 18
mipert Äntligen den ultimata boken om friluftsliv Fjällvandring 18
Thruhiker Dags för en lång nationell led? Fjällvandring 40
Airfoil Dags nu för årets vandring, funderar lite. Fjällvandring 4
laurentiusweg LTNBD sommartidtabeller? Dags att återvända till fjälls. Fjällvandring 7
GustavOh Dags att börja drömma... Fjällvandring 27
givdeh Padjelanta igen Fjällvandring 7
Bora myggorna igen... Fjällvandring 24
Morgan Någon som känner igen sig? Fjällvandring 4
Sigi Om Teusadalen igen ( norra sidan) Fjällvandring 4
mThureson Väder moln jag känner igen men ändå inte? Fjällvandring 1
Sigi Gränseleden Ritsem-Norge igen Fjällvandring 5
Sigi Skjaekerfella/Skäckerfjäll igen Fjällvandring 0
TheStoffe Två dumma skåningar vill ut och vandra igen Fjällvandring 8
Joakim Ambrosson Hemma igen :( Fjällvandring 1
majjen Trepassleden - igen Fjällvandring 5
Waster Kebnekaise igen... Fjällvandring 6
jorgenhellberg Kollar igen - tältplatser, Besseggen Fjällvandring 2
Kristine H Trepassleden igen Fjällvandring 16
eaglerock Fjällbjörkmätare igen? Fjällvandring 3
laurentiusweg Sarek – Höstvandring, hemma igen Fjällvandring 14
aja87 Lämmel-år igen? Fjällvandring 29
jmlove SAREK igen! Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.