LTNBD sommartidtabeller? Dags att återvända till fjälls.

Kan någon hjälpa till med fjolårets sommartidtabeller för ltnbd-län? (Kvikkjokk/Ritsem -Murjek, -Luleå, -Gällivare, -Kiruna...)

Jag har samma problemet som alltid - när det är dags att boka flyg och tåg finns busstider inte än på http://ltnbd.se/ , men dom behövs ju för att besluta mig om vilka resalternativ funkar bäst från Tyskland...

Det gäller familjevandring i Padjelanta - barnena är tillräckligt gamla nu (10/12), och efter fjolårets stugvandring Abisko - Nikka via Vistas / Nallo är tiden mogen för tältvandringen däruppe :)

Efter några år med skogsveckorna på Sörmlandsleden och utförliga kanotveckorna i Dalsland, Dalarna / Västmanland och Sörmland med hela familjen kan jag äntligen återvända till fjälls på riktigt! Sista gången i Sarek / Padjelanta var 2006, Salto - Rago: http://www.hikinginlapland.net/

Hjärtliga hälsningar, Lukas
 
Hej Lukas
Jag har paperstidtabellen 2011 för Fjällinjer hem
Fjällinjer
Ritsem - Gällivare
09:00 - 12:30 (06.24.-08.28.)
14:30 - 18:00

Kvikkjokk - Murjek
08:50 - 12:25
15:50 - 19:05

Jag har även tidtabellen för övrige linjer i Norbotten (2012 men de saknar Fjälllinjer) så jag hitta mera när det behövs, men visst kan de har ändrat för 2013.

Liten konstigt att skriva svenska när vi pratar tyska normalt ;-)

Henning
 
Bussarna går ju i mesta möjliga mån efter tågen, så ett tips är att kolla tiderna för de senare, som i allmänhet gäller ett år i taget. En snabb sökning på 1/7 2013 ger följande hållpunkter:

Gällivare
Ank. 08.39, 13.15
Avg. 14.56, 17.42

Murjek
Ank. 07.28, 12.06
Avg. 16.00, 18.56
 
Tack för hjälpen! Om det kommer att bli så här ser det verklig tråkigt ut:

Bussen från Ritsem ankommer 1800, tåget lämnade Gällivare 1742
Bussen från Kvikkjokk ankommer 1905, tåget lämnade Murjek 1856

Min maka måste lämna oss halvvägs och ska ta helikopten från Stalo. Hun kunde lämna från LLA 0655 (Fre 23.8.) och hinna hemma i tid. Jag kan inte se om det funkade med koptern dagen före 1350-1420 (Ritsem) och vara i LLA i tid. Samma sak gäller för KRN-alternativet.

Dessutom är jag osäker om det är bättra att hon ankommer i Gällivare Central Sön den 11te 1441 (alt. Murjek) - eller GEV 1505 samma dagen - & hon hamnar i Ritsem så tidigt som mögligt.

Och hag har inte än börjat att planlägga barnens och min resa :)

Lukas

@Henning Mein Schwedisch rostet seit Jahren, gute Übung, hier wieder damit anzufangen ;-)
 
Tack för hjälpen! Om det kommer att bli så här ser det verklig tråkigt ut:

Bussen från Ritsem ankommer 1800, tåget lämnade Gällivare 1742
Bussen från Kvikkjokk ankommer 1905, tåget lämnade Murjek 1856

så har de aldrig gjort förr, så börjar nog inte nu. Ska de kolla gamla tidtabeller bör du nog göra det för tågen med. eller maila bussarna och fråga
 
Hej!

Istället för att spekulera om tider för avgångar, varför inte maila de som kör bussarna? Det kan ju vara både ändringar i buss- och tågtider samt annat under sommaren 2013.

Min rekommendation är att maila de som kör busstrafiken på kundservice@ltnbd.se för att få svar på tider eller när sommarens tidtabeller är färdiga.

God tur på Er!
 
Tokigt, men der funkar!

Det här är väl tokigt, men der funkar! :)

Barnen och jag:
7.8. 1758 Stockholm C - 8.8. 0839 Gällivare
8.8. vidare till Ritsem
8.8.-11.8. Vandring Vaisaluokta - Hellemobottn

Makan:
10.8.
0610-0940 Düsseldorf - Oslo via CPH (SAS)
1300-1430 Oslo - Bodø (Norwegian)
11.8.
0715-1100 Bodø-Drag (Buss)
1330-1430 Drag - Hellemobottn (Hurtigbåt)

11.8.-... Padjelanta!

PS Hellemobottn båttider är redan publicerade: http://ruteinfo.thn.no/no/default.aspx?rnr=78
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.