Älvdalen till fots??

Vi e 2 killar som funderar på att ta en resa upp till Älvdalen i sommar, men vi tänkte nog inte ha någon bil med os så jag undrar helt enkelt om det funkar. Kommer man åt vattnen till fots från campen lr är man i princip tvungen att ha med sej bil??

Tacksam för svar

Tja!

Visst går det att ta sig fram till fots där, men dom finaste delarna av vattnet enligt mig ligger en bit bort. Det blir en bit att gå, men har man mycket tid så varför inte.

Har själv planer på att göra liknande också uppe i Älvdalen, men fiska av antingen Tennån eller Vanån.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaret.
Har du vart där uppe förr?
Har vart ute och läst ganska mycket om Tennån, Rotälven och Vemån. Tänkte höra om du har nån koll på dom? Dom ser ju riktigt natursköna ut alla tre. Om du vart där, vilken skulle du rekommendera i så fall? Vi hade väl förhoppningsvis tänkt köra så mycket torrfluga som möjligt, men även köra lite nymf i mer strömmande vatten. Det jag har läst så har jag väl mest fastnat för Rotälven men jag vet inte....

Tja!

Jag har tyvärr inte fiskat i dom små biflödena än, men har fiskat varje sommar de senaste åren i Österdalälven.
I princip behöver man bara fiska torrt, det är sällan det inte finns någon kläckning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips