Äckligt eller renligt?

Vad är det för fel på tummen? Skitig?

Som konservativ bakåtsträvare måste jag ställa frågan, varför napp, har ungen ingen tumme? Eller är den kanske för skitig för att stoppa i munnen?

Mitt råd, släng nappen och ge tillbaka barnet rätten at få sneda frmatänder.

Re: bakteriella endosporer

Nizzy; sa:
2 bakterier som kan bilda sporer:
Bacillus anthracis - ger mjältbrand
Chlostridium botulinum - ger matförgiftning, botulism

Förhoppningsvis fanns ej de här bakterierna där nappen hamnade!

Tack för de vetenskapliga argumenten.
Tyvärr kommer kamraten nog att uppvisa symptom på både mjältbrand och botulism inom några timmar efter att jag presenterat dina fakta;-) Legionärssjukan har han f.ö. tillsvidare hållit stången genom att köra varmvattenberedaren på 85 grader och spola ur varmvattenledningarna ordentligt om han inte har varit hemma på några dagar.

Om jag sammanfattar de svar jag fått kan jag alltså konstatera att vill man skölja sånt som skall in i munnen av hygieniska skäl så är det skitsamma om man gör det med kallt eller varmt vatten, oavsett om det är nappar, äpplen eller sallad!?
+ Man skall inte äta bananer med skalen på!
/Erik

PS. Om ni ser någon som öppnar offentliga toadörrar med fötterna kan ni hälsa från mig. DS.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips