3-4 dagars Turskidåkning?

Försökte leta mig igenom forumet, men hittar inget riktigt min fundering. Jag vill gärna ut på en vintertur, men har tyvärr inte en vecka att lägga bort. Har en hel del erfarenhet på höstturer men då bara med fötterna i kängor och inte med några skidor! Så vilken är då den bästa 3-4 dagars turen i Norden?
Tacksam för alla svar ni kan tänkas!

// MC

Jämtland borde passa dig perfekt. Start i förslagsvis vålådalen. Stf har bra kartor m avstånd mellan stugorna som du kan använda för att planera mera. Beroende på hur länge du ät borta blir det nog lite olika rutter. Enkelt stt åka nattåg från södra Sverige hit också.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
A till B tur? Åker du kommunalt till och från fjällen? Föredrar du att resa dagtid eller med nattåg? Vakotavare till Nikkaluokta kan vara ett förslag om du inte vill åka i Jämtlandsfjällen.

Norge har många ställen lämpade för 3-4 dagar rundtur eller A till B.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips