Fällkniven-Cold steel

bra priser på Lapstone :)

Dom var ju relativt billiga. En fråga, ska jag köpa den med dubbla sidor eller en med bara den med fin? Vilken av dom är bäst långt eller kort bryne?
 
Dom var ju relativt billiga. En fråga, ska jag köpa den med dubbla sidor eller en med bara den med fin? Vilken av dom är bäst långt eller kort bryne?
Köp med två olika strävheter. Långt är enligt min åsikt bättre än kort. Men det är klart att ett mindre bryne blir bekvämare att stoppa i fickan.

~Paul~
 
DC4-Lapstone

Blir en lång isf. Men..vilken tror ni är bäst, DC4 eller Dianova Lapstone? Dom är ju nästan lika dyra båda två. Men DC4:an har ju en keramisk sida iofs.
 
Kniv till fiske

Hittade en Marttiini kniv i lådan på rummet. Längre blad än HK kniven, och mycket finare. dePaul nämde att kolstål inte är bra i samband med fisk, bladet är i rostfritt.
 

Bilagor

  • CIMG0527.jpg
    CIMG0527.jpg
    49.2 KB · Visningar: 431
Hittade en Marttiini kniv i lådan på rummet. Längre blad än HK kniven, och mycket finare. dePaul nämde att kolstål inte är bra i samband med fisk, bladet är i rostfritt.
En mycket vanlig Marttiini. Har själv en liknande (utan urgröpning för fingrarna).

När det gäller rostfritt så föredrar jag det inte för att det skulle vara så mycket bättre mekaniskt sätt, utan just för det faktum att det inte rostar lika lätt som kolstål.

~Paul~
 
En mycket vanlig Marttiini. Har själv en liknande (utan urgröpning för fingrarna).

När det gäller rostfritt så föredrar jag det inte för att det skulle vara så mycket bättre mekaniskt sätt, utan just för det faktum att det inte rostar lika lätt som kolstål.

~Paul~

Köpte den på åland för typ 150 spänn 2008.
Jo förståss :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.