Bo och sova Tält, Sovsäckar, Hotell?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-11-14, 09:08
smux smux är inte uppkopplad

Grönt, alla mina HB tält är gröna. Föredrar att tältet smälter in i naturen, och även lite hänsyn till mina medvandrare som slipper "photoshoppa" bort ett färgglatt tält från sina bilder över vackra vyer

Skulle jag välja en annan färg ligger nog "sand" närmast till hands. Det är nog även den ljusaste färgen om man vill ta hänsyn till hur tältet absorberar värme i solljus.
Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 09:43
skogsbaronen skogsbaronen är inte uppkopplad

Rött är en säkerhetsfärg samt vansinnigt snyggt, men den där snygga röda tonen bleknar ju tyvärr med tiden.

Av den anledningen valde jag Sand när jag köpte nytt tält.
Det var en utsidare som sa att Sand nog åldras med värdighet, och jag tror samma sak.
Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 11:34
username2 username2 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Cuba Cola Visa inlägg
Okey, har du någon favoritfärg?

(och vilka modeller använder du)
Det varierar med tiden. Rött gör sig bra på fotografier från vinterfjället men jag gillar brunt (sand) bäst just nu. Nyhetens behag kanske. Det är också den som försvinner mest i de flesta omgivningarna IMO.

Hilleberg har för mig de senaste åren varit vintertält endast. Jag har andra tält för barmarkstur (pyramidtält som man reser med stavarna).

Tältval går precis som färgerna i perioder men Unna är mitt favorittält om jag skulle välja ett tält till allt jag gör.
Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 21:01
Karolina P Karolina P är inte uppkopplad

Hat två röda (Niak och Kaitum 3GT) och ett grönt (Nallo 2GT). Föredrar de röda, upplever att de gröna är väldigt mörka innuti. De röda får ettbehagligt ljus och jag upplever att naturen utanför känns närmare (kanske konstigt men när det blir tokmörkt så känns det mer som väggar = inomhus).

Annars gillar jag röda tält just för att de syns...

Är lite sugen på att prova ett i sandfärg, men skulle jag köpa ett till tält (visst behöver man fler än tre?) så blir det ett rött till.

Appropå färgblekning - var färgerna/tygen starkare förr? Mitt Niak är inköpt -99 och säkert sovit i +100 nätter, både till fjälls sommartid och lågland vintertid. Mitt Kaitum är inhandlat -15 och sovit i 20-30 nätter i typ samma terräng. Jag tycker mitt Niak är rödare än Kaitum. Men så kan jag inte riktigt tycka att de är särskilt färgblekta alls. Kommer väl med fler nätter...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.

Logga in