Sony a 200 vs a 300

Jag äger idag en Minolta Dynax 4 vilken varit helt ok för mig och passat min
typ av fotografering. Nu tänker jag gå över till digital systemkamera och kikar
på Sony's produkter eftersom de är kompatibla med mina existerande objektiv.

Det jag i första hand är intresserad av är Sony a 200 men kan inte riktigt bestämma
mig om jag skall ta steget upp till a 300. Såvitt jag själv kan bedöma är det Live
View och vinklingsbar display som är de stora skillnaderna (förutom eventuellt
ett antal fler pixlar ?).

Vad tror Ni ? Det är en stor skillnad i pris men såklart värt en högre kostnad om
man ändå blir besviken efter ett tag på den enklare modellen. Är det så mycket
värt med Live View ??

Hilsen
Anders
 
Går också i tankar att uppgradera mitt gamla anlaoga minolta system till Sonys a-modeller.
Vad gäller Live view är det nog bara du själv som kan svara på den frågan. Nackdelen med live view är att sökaren blir mindre på dessa modeller.
A200 och 300 har samma antal pixlar. 350 däremot har något fler. I övrigt skiljer sig modellerna inget från varandra. Besviken tror jag inte du blir oavsett modell du väljer.
Jag har försökt att läsa på olika forum hur mina gamla kitobjektiv kommer att fungera med den nya kameran. Uteslutande har kommentarerna varit att dessa fungerar, men ger inte lika bra kvalite som de nya.
Läser man dpreview så är 16-105mm det enda objektiv bland de nya i "billiga" prisklassen" som rekommenderas.
Bildkvalite ligger dock i betraktarens ögon och i bland tycker jag att diskussionerna om objektiv, kameror på fotoforumen tenderar att likna audiofilernas diskussioner om guldpläterade kontakters revolutionerande påverkan på den ultimata ljudbilden.

Lycka till med ditt kameraköp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.