Dagens rea-tips (allmänt)!

Seuf.se Kajka 75

Efter noga övervägande så beställde jag en Fjällräven Kajka 75 från ovan nämnd sida. Den var på outleten för 1924 SEK varav jag blev grymt skeptisk pga av det låga priset. Kostar ju 3200-3400 SEK på alla ställen jag kollat.

Då jag läst lite revievs där det skrivs antingen att det är ruffel och båg företag eller topp betyg så blev jag grymt skeptisk mot denna webbsida men bestämde mig ändå för att chansa lite. Beställde 2015-03-10 och fick genast bekräftelser på beställningen. Fortfarande nervös över om jag skulle få nån väska eller inte men den 11:e kom ett mail till om att väskan va skickad och den 12:e (idag) kom väskan och den låg i sin orginalförpackning och ser aldrig ut att ha varit uppe ur påsen.

Dock så låter det som inte alla andra haft lika tur då de bytt produkter på denna sida men jag fick inga problem i alla fall. Nu är dock priset det normala 3400 SEK på denna väska igen men det verkar finnas andra produkter till bra priser. Bland annat Fjällräven Abisko för ca 1200kr för den som törs chansa och beställa.

Antingen hade jag tur eller så är det andra som driver webbutiker som slänger ur sig botten betygen pga att det blir priskonkurens mellan företagen. Avgör själva om ni vågar beställa men för mig blev det både snabbt och billigt.

/Kenneth
 
Primus ETA Solo

Var inne på XXL Sisjön i Göteborg förut och noterade då att de säljer ut sina sista exemplar av Primus ETA Solo för 490 kr/st. Fanns dock bara två eller tre kvar på hyllan när jag var där tidigare idag.

Köpte för övrigt en GP Powerbank 8400 mAh för 359kr.
 
Apropå det, hur är dessa billiga köken från biltema? någon som använt/använder sådant?

Har en sånhär och den är helt ok! Den är gjord av "Fire Maple" och ska enligt många vara hyfsat kinesmärke.

Verkar som att mitt kök är special för biltema då den inte finns på FM's sida, de har bara en likadan och den är i titan. Har inte använt den till mer än någon mtb-tur i skogen än. Pinnarna är sladdriga men har inte ägt pocketrocket mfl. så kan inte jämföra, den känns bra annars. Ska ut i någon vecka och det är biltemat som följer med...

Den dyrare verkar intressant, lite roligt att biltema har världens lättaste kök! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.