Tips om prisjämföreslesajter eller billiga fotowebbutiker

Hej!
Men dagens låga dollarkurs blir jag lite sugen på att köpa lite fotoprylar och letar därför efter internationella prisjämförelsesajter där det finns butiker med priser i dollar.
Givetvis ska det vara billigt även efter att frakt, moms, tull mm är betalt.

Tack på förhand för era tips!

/Patrik
 
Aldrig funderat på att köpa fotogrejer från utlandet innan men med tanke på de priserna (canonobjektiv) så är det nog dags att tänka om.

Har allting fungerat smidigt för dig som provat innan?
 
lyfter tråden...


Denna leverantär säljer inte Olympus PT-035 som är det UVhus jag säker till min Olympus 770SW. Därför säker jag fler tips.

Har googlat och billigast hitills är 220 USD men väntar på mail-svar om de kan skeppa till Sverige.

UFL-1 är även av intresse (UV-blixt).

Ser fram emot fler tips på amerikanska webshoppar med bra pris.

/Patrik
 
Pricegrabber.com

Testa www.pricegrabber.com.
Köpte Nikonobjektiv förra året från Photoclub.com. De var inte riktigt billigast, men nestan. Vissa butiker ville inte sälja till utlandet, vissa tog inte utländska kreditkort eller Paypal. Andra ville inte leverera till annat än faktiureringsadressen (jag tar leverans via kollega i USA som tog objektivet med på flyget). Sen får en räkna med att lägga lite tid på att faxa kopia på kreditkort och legitimation.
/Ingebrigt
 
Uv-hus PT-035?

Testa www.pricegrabber.com.
Köpte Nikonobjektiv förra året från Photoclub.com. De var inte riktigt billigast, men nestan. Vissa butiker ville inte sälja till utlandet, vissa tog inte utländska kreditkort eller Paypal. Andra ville inte leverera till annat än faktiureringsadressen (jag tar leverans via kollega i USA som tog objektivet med på flyget). Sen får en räkna med att lägga lite tid på att faxa kopia på kreditkort och legitimation.
/Ingebrigt

Tack för alla tips men tyvärr har jag inte hittat någon som kan sälja det UVhus jag söker Olympus PT-035 till en Olympus 770SW.
Lyfter tråden och hoppas på fler tips.

/Patrik
 
Jag hoppas du har frågat på Fotosidan.se också, det lär finnas betydligt mycket mera erfarenhet där.
 
Jag hoppas du har frågat på Fotosidan.se också, det lär finnas betydligt mycket mera erfarenhet där.

Nej, det har jag inte och jag hoppades slippa bli medlem på en ny sajt då jag tycker fotoforumet här på utsidan är aktivt nog för att kunna svara på min fråga. Jag har följt de länkar till fotosidan jag fått här på utsidan men tyvärr ingen träff ännu. Dvs ingen butik som har PT-035 billigt och som kan tänka sig att skeppa till Sverige.

Ser fram emot emot fler tips!

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.