Speleologi Grottkrypning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-02-28, 13:23
zardoz zardoz är inte uppkopplad

Canyoneering

Hallå
Sverige har ju inga canyons och heller ingen direkt mötesplats för utövare, så lägger denna tråd i grottkrypningsforumet istället då det ändå finns likheter mellan aktiviteterna. Har hittills endast hängt på amerikanska canyoneeringforum men det borde ju finnas en och annan från hemmaplanen som har erfarenheter av canyoneering/canyoning?

Min fråga är om det finns några här på forumet som håller på med canyoneering/canyoning? Jag eftersöket lite recensioner, tips och erfarenheter av bra canyons i Utah/USA.

take care
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 15:39
silenhag silenhag är inte uppkopplad

...inte direkt lika fet kaliber som riktig Canyoneering men rätt kul vid hög vattenföring. Bäst att gå uppför dock...

Kjøsterudjuvet i Drammen (40 min fra Oslo)

http://no.wikipedia.org/wiki/Kj%C3%B8sterudjuvet
Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 09:21
johanbengt johanbengt är inte uppkopplad

Canyoning

Jag har en del erfarenhet! Har kört canyoning sedan 2004 på bland annat Korsika, i Italien flertalet gånger och nu senast i Nice i höstas. Det är fantastiskt! Tyvärr rätt okänt i Sverige. Vet inte om det räknas som reklam, men det finns numera en väldigt bra guidebok på engelska (de flesta är annars på italienska eller franska): http://www.facebook.com/CanyoningInTheAlps
Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 18:12
luktafotogen luktafotogen är inte uppkopplad

Jag har velat forcera Corbels Canyon i Nordnorge. Den är liten men det finns gott om kul krypning i området också. Grottorna är slitna men besöksvärda. Om någon hänger på kan jag tänka mig en vecka där.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.

Logga in

Tips!