Ryggsäck för båda bräda och skidor?

Någon som kan föreslå en bra säck med fästanordningar för båda bräda och skidor?

Övriga krav
Camelbackfärdig
Plats för spade, snöskor etc
Jag går/klättrar inte så mycket uppåt;-)

alpinsäck.

jag måste verkligen rekommendera jack wolfskin när det gäller alpinsäckar. (ok, dom är svindyra på tält, men deras övriga utbud är toppen och i rätt prisklass för alla.
årets utbud är iofs lite tunt, men deras alpine pack på 45 l har förstärkt fäste för både bräda och skidor och fäste för två isyxor/teleskopstavar eller kamerastativ eller vad du vill ha med dej.
mina lundhags snöskor får alldeles perfekt plats och sitter stadigt på nervägen.
camelback tror jag det är lite si och så med, men du kan alltid lägga i din påse vid ryggen och dra ut genom locket...har funkat i alla tider för mej...

jack wolfskin finns att köpa i välsorterade friluftsbutiker... tror att en del friluftsbolagsbutiker/naturkompanier kan beställa hem. annars tasmanian devil outdoor i linköping.
march on.
/j

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips