Soligor af objektiv?

Hej
jag har en canon eos50 och skall nu skaffa ett större glugg. Har någon erfarenheter om Soligor 70-300 eller 100-400 objektiven? Ris o ros
eller har ni förslag på något annat bra till humant pris.

Soligor

Har själv använt mig av en Soligor 70-300 under ngt år till min Minolta kamera. Soligor har faktiskt lyckats med att ta fram en bra zoom som är prisvärd.
Dock blir man snabbt kräsen när man börjar skruva på filter (81a eller pol) så ökar detta självklart bländaren och mycket ljus krävs...
Ett annat 70-300 som skall vara bra är Tamron:s dock inte lika snyggt som Soligor :) om nu detta är det viktigaste.

Mvh
Jonas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Soligor

Hej!

Jag har ingen erfarenhet av 70-300 eller 100-400, men daremot ager jag sedan en tid tillbaka Soligor 70-210 som jag ar mycket nojd med. Optiken ar utmarkt, det ar latt och behandigt. vad man kan klaga pa ar att det marks att det inte kommer att halla i evighet, men det far man nastan vara beredd pa nar man inte betalar mer (ca.1200 kr).

Lycka till!
Maria

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips