Uppblåsbar flytväst.

Jag har en uppblåsbar kanot och skulle vilja ha en uppblåsbar flytväst. Tänker mig att den tar minst plats i packningen. Vill inte ha en sån där med gaspatron utan en man blåser upp med pump eller munnstycke före användning. Finns sådana?

Bosse

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag rekommenderar också Anfibio Buoy Boy.
När jag kombinerar Packraft och vandring så är flytvästen helt suverän då den tar minimalt med plats och bara väger 370 gram.

Bilagor

• amfibio west.jpg
    amfibio west.jpg
    44 KB · Visningar: 824
Flytförmågan är riktigt god och jag upplever inte att den åker upp något, fullt uppblåst så sitter den ganska kroppsnära på mej, har stl: M/L
Den är dessutom utrustad med en grenrem som man kan använda men den har jag aldrig provat.
Nätfickorna är stora nog att rymma kamera eller kall dryck för en varm sommardag.

Bilagor

• Ö glottern 1018-05-26 015.jpg
    Ö glottern 1018-05-26 015.jpg
    76 KB · Visningar: 746
Jag har använt den i några olika kajaker och också använt den på lite räddningsövningar och eskimåsvängar. Rätt nöjd. Möjligen så går den lite långt ned och nöter mot kapellet om man sitter lågt i en kajak med högt placerad sittbrunnssarg.

Jag föredrar den gula färgen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips