Erfarenheter av Bergans Ally

Var läste du det...?

I första inlägget i denna tråd är ett exempel, då gällde det visst på xxl-sport. Så dom kanske rear ut dom emellanåt? Synd att betala för mycket om man inte måste.

Låter inte klokt av xxl att sälja för under 10000 ibland och för 13000 normalt.

Eller var det en äldre version som reades ut så billigt?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De bästa priserna hittar man ofta i slutet av säsongen när butikerna vill tömma lagret och frigöra kapital. Jag såg också att flera butiker hade kampanjer på ally i höstas, minns inga priser men det var ett par tusenlappar i rabatt i alla fall.

Kanske lite liten....

Hejsan,

Vi har en Ally 17 i familjen som jag skrivit tidigare i denna tråd och är ungefär samma konstellation, dvs två vuxna och liten som numera är tre år. Nu har vi i och för sig oftast packning med oss, så jämförelsen haltar ju lite. Men jag skulle helt klart välja Ally 17 framför 15. De extra 65 cm är sköna att ha och barn växer som bekant ganska snabbt.

Och för att svara på din andra fråga så är mycket identiskt, men vissa saker har de helt klart uppgraderat genom åren.

/ Stefan

Begagnat just nu

Såg att det ligger en begagnad Ally på Prylmarknaden till ett bra pris om man vill prova på

Prova min

Hej,
Ser att någon söker en billigare Ally eller ville prova en. Jag har en begagnad som jag köpte för många år sen. Vi skulle ha den till ett fjälläventyr som inte blev av. Den var knappt använd när jag köpte den. Jag har använt den en gång för att se hur den fungerade. Nu ligger den mest och "skräpar" i en plastpåse utomhus. Antagligen inte optimalt, men så är det. En av anledningarna till att den blivit liggande är att den saknar sitsar. Den var så när jag köpte den. Vi hade då för avsikt att sitta på våra ryggsäckar då vi skulle vandra och paddla på vårt fjälläventyr. Förra veckan köpte jag en havskajak och det innebär att Allyn kommer att bli liggande. Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola

Sitsar behövs inte heller, det har alltid varit tillbehör vad jag vet. Enkelt är att sitta på ett ihoprullat liggunderlag...

Provar gärna!

Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola

Hej Ola! Har du fortfarande kvar kanoten med möjlighet att man får prova den?
Jag och pojkvännen är väldigt intresserade framförallt av hur den är att sätta ihop och montera ner. Vore ju toppen om det finns tillfälle att testa innan man ”köper grisen i säcken”..
Också nyfiken på hur bekväm eller inte den är med alla stänger i botten..?
Känns den bra och inte så fruktansvärt svår som endel skriver, och är en bra storlek för oss så är vi nog intresserade av köp också! =D
Vänligast hälsning och hopp om svar/ Anneli

Prova min

Hej,
Ser att någon söker en billigare Ally eller ville prova en. Jag har en begagnad som jag köpte för många år sen. Vi skulle ha den till ett fjälläventyr som inte blev av. Den var knappt använd när jag köpte den. Jag har använt den en gång för att se hur den fungerade. Nu ligger den mest och "skräpar" i en plastpåse utomhus. Antagligen inte optimalt, men så är det. En av anledningarna till att den blivit liggande är att den saknar sitsar. Den var så när jag köpte den. Vi hade då för avsikt att sitta på våra ryggsäckar då vi skulle vandra och paddla på vårt fjälläventyr. Förra veckan köpte jag en havskajak och det innebär att Allyn kommer att bli liggande. Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola

Hej,

Nu var detta länge sen, men är den såld än?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips