En bra sovsäck, julklappstips mottages tacksamt

Efter att ägnat timmar på nätet efter information utan att bli klokare så vänder jag mig till forumet istället.

Jag söker efter en sovsäck (som skall bli en julklapp) då tomten kommer snart.

kriterier:
minst 195 cm
Syntet
3-säsong
Vikt under 2000 g

Å gärna så billig som möjligt... (kanske tom <2000 kr?)

Tar tacksamt emot tips på bästa sovsäcken!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är den som skall sova i säcken i eller medvändare?

Är det en frusen person?

Kön och storlek på brukaren?

Vid vilka temperaturer skall säcken brukas?

Så blir det lättare svara.

go tur

Jag har en annons här i köpdelen på en hybriddunsäck. En haglöfs ursus -2, oanvänd! Kan tänka mig en prissänkning vid snabb och smidig affär. 🙂

Är den som skall sova i säcken i eller medvändare?

Är det en frusen person?

Kön och storlek på brukaren?

Vid vilka temperaturer skall säcken brukas?

Så blir det lättare svara.

go tur

Varmblodig man som är 195 cm å 100-110 kg beroende på matchform. Sovsäcken brukas mest på hösten (sept-okt vilket ger temp ned mot nollan) samt på vintern (januari-mars ovan polcirkeln, -35 C) och då innuti en järvensäck extrem, därav kravet på syntet..
Medvändare antar jag...

Den är 190 cm och väl tilltagen enligt mitt tycke. Men läs lite mer om den på outhnorth eller haglöfs.

Visst är det en dunsäck? i så fall så går den bort, tyvärr..

När vi vintertältar använder vi järvensäckar som yttersovsäck. Dessa samlar väldigt mycket kondens vilket gör att endast syntet funkar som innersovsäck

.

Håller med tidigare inlägg kika på Marmot sovsäckar, är av mycket bra val oavsett vilken fyllning man väljer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips