GPS Warehouse....

Nån som handlat på firma från GPS Warehouse och vet om dom levererar nån info om momsen till våra svenska skattmasar??

Har f-skatt men inte en verksamhet som sådär direkt motiverar att ta upp en mottagare i firman.

Dock är det ju alltid gott att slippa moms.

Mvh,

Kristian

EU moms

KrilleKrokodil; sa:
Nån som handlat på firma från GPS Warehouse och vet om dom levererar nån info om momsen till våra svenska skattmasar??

Har f-skatt men inte en verksamhet som sådär direkt motiverar att ta upp en mottagare i firman.

Mvh,

Kristian

Du betalar engelsk moms när du handlar i England.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej

Är i samma sits som du!
Tar du upp momsen så skall du ta upp den som inköp från eu land med motsvarende momssats ca 12%
Annars får masen ingen info om du handlar av dem

Njet, det gör jag inte om jag har f-skatt.

Då dras engelska momsen av från mitt inköp och jag handlar alltså momsfritt.

Därav de två priser GPS Warehouse anger per produkt, ett med , resp. ett pris utan moms.

Mvh,

Kristian

Re: EU moms

jasy; sa:
KrilleKrokodil; sa:

Mvh,

Kristian

Du betalar engelsk moms när du handlar i England.

Nej , det gör jag inte om jg ha f-skatt och anger mitt momsnummer. Då handlar jag momsfritt. Mens kall ju sedan förstås ta upp och skatt för mitt ninköp här i Sverige......

Kristian

Skatt på inköp

men moms tar du bara upp när du säljer den vidare
Om du handlar genom ditt företag så beräknar du momsen på införselvärdet (du betalar ingen moms till säljaren) och drar av detta i din momsdeklaration. När du sedan säljer den vidare så tar du mycket riktigt ut full moms. Du betalar sedan in skillnaden mellan ingående och utgående moms till Skatteverket dvs moms på ditt "förädlingsvärde".

Om du handlar genom ditt företag så beräknar du momsen på införselvärdet (du betalar ingen moms till säljaren) och drar av detta i din momsdeklaration. När du sedan säljer den vidare så tar du mycket riktigt ut full moms. Du betalar sedan in skillnaden mellan ingående och utgående moms till Skatteverket dvs moms på ditt "förädlingsvärde".

Ofta kan man handla momsundantaget från utlandet då har man ingen moms att dra av.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips