Butiker och leverantörer Om butiker, leverantörer mm - men inte om produkterna i sig. I detta forum har företag också rätt att skriva inlägg och tex bemöta kritik.

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-01-29, 07:23
JohnnyL JohnnyL är inte uppkopplad

Naturkompaniet

Fick hem senaste 365 från Naturkompaniet och satte kaffet i halsen, eller vad sägs om en kapsylöppnare för 599:- (finns det ens kapsyler kvar längre?)

https://www.naturkompaniet.se/ ... 4v-titanium/

Eller en fällkniv som "kan användas året om" för 3149 :-

https://www.naturkompaniet.se/ ... 55121-black/

Hutlöst tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 07:36
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Det är ju så det är nu. Det är inte vettigt att betala 10000 för en jacka bara för att det står Fjällräven eller nåt annat "modemärke" på den heller. Man ska ha accessoarer också. Och de ska givetvis vara brandade.

Men visst finns det kapsyler. Öl på flaska. Hemma hos mig finns det massor. Jag använder ölflaskor till mina egna brygder nämligen.

Jag har en fin, fransk svampkniv. Den har givetvis korkskruv, men även öl och konservöppnare och den är långt ifrån UL, tvärtom. Men det är liksom en annan sak. En gedigen sak som är roligt att ha i fickan på svamppromenaden eller utflykten. Inget modemärke, men väl ett knivmärke. Inget jag skulle ta med på vandring/långfärd.
Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 18:18
Erik3 Erik3 är inte uppkopplad

Campagnolo tillverkar inte bara cykelkomponenter, de har även en korkskruv i sortimentet. Priset är blygsamma 2000kr....
Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 20:41
Karlaugust Karlaugust är inte uppkopplad

Korkskruv

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyL Visa inlägg
Fick hem senaste 365 från Naturkompaniet och satte kaffet i halsen, eller vad sägs om en kapsylöppnare för 599:- (finns det ens kapsyler kvar längre?)

https://www.naturkompaniet.se/ ... 4v-titanium/

Eller en fällkniv som "kan användas året om" för 3149 :-

https://www.naturkompaniet.se/ ... 55121-black/

Hutlöst tycker jag.
nnn

Kom i håg, Det är inte firman som säljer en kapsylöppnare för 599:- som är galen. det är den som köper den
Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 20:58
Almgren Almgren är inte uppkopplad

Vad är det som är hutlöst, att det finns överprissatta märken? Det är ingen nyhet, finns i alla brancher. Och sålänge det finns en köpare därute som betalar så kommer det fortsätta. Men de varor du pekar på finns ju betydligt billigare konkurrenter som du kan köpa om du vill.

Jämför med tex kostymbyxor, 300 kr på Dressman, eller 80 000 för ett par unikt designade.
Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 21:31
andersmossing andersmossing är inte uppkopplad

Kanske inte hutlöst men bisarrt och sjukt att nån köper en ölöppnare för då mycket pengar. Bisarrt och sjukt.
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 08:47
smux smux är inte uppkopplad

Passerade Naturkompaniet på vägen hem igår, och kunde inte låta bli att titta på dessa prylar. Verkar vara mer fokus på varumärkesplacering än på funktion. Kniven och kapsylöppnaren (presenterade i ett fugursågat plywoodetui) känns felprissatta med nära en tiopotens. Mina nuvarande fällknivar från ex Benchmade och EKA står sig väl mot denna kniv till helt andra priser, och kapsylöppnaren i aluminium på nyckelknippan (som jag fått gratis) gör samma jobb och är troligen lättare.
Förstår inte varför Naturkompaniet väljer att ta in dessa produkter i sitt sortiment?
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 10:07
Wulfen Wulfen är inte uppkopplad

Kottar...

Detta är ju mer bisarrt! 9 kottar för 199kr hahaha
Kottar på Naturkompaniet
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 10:43

Jag vet! En kompis och jag gjorde en hel hink såna där förra vintern. Kostnad 0. Tidsåtgång kanske 1 timme i sällskap med en flaska vin. Aktiv insats väldigt liten.

Har också sett färdiga späntor nånstans till hutlös kostnad.
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 12:14
bigfoot bigfoot är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av troswe Visa inlägg
Kottar på Naturkompaniet
Hmm... när jag var liten grillade man på kottar. Sen slutade folk med det, om jag minns rätt så var det för att kottarna anrikade miljögifter som avdunstade till det som grillades. Är det numera säkert att stoppa kottar i glödbädden igen? Eller är det ok om man bara använder en? Är det inte risk att någon kommer på den ljusa idén att komplettera Naturkompaniets fin-kottar med en hög gratiskottar, för att spara pengar på grillkol?
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 12:18
JohnnyL JohnnyL är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av troswe Visa inlägg
Kottar på Naturkompaniet
Ja detta är ju inte klokt, har varit uppe tidigare.

https://www.utsidan.se/forum/s ... a+inte+detta
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 12:37

Citat:
Ursprungligen postat av bigfoot Visa inlägg
Hmm... när jag var liten grillade man på kottar. Sen slutade folk med det, om jag minns rätt så var det för att kottarna anrikade miljögifter som avdunstade till det som grillades. Är det numera säkert att stoppa kottar i glödbädden igen? Eller är det ok om man bara använder en? Är det inte risk att någon kommer på den ljusa idén att komplettera Naturkompaniets fin-kottar med en hög gratiskottar, för att spara pengar på grillkol?
Ojdå. Svårgooglat. Man får bara träffar på igelkottar som hotas av miljögifter.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:59.

Logga in

Tips!